Hjá Tobias in Fashionland 
09. juni 2013 -  Anný





Fyri einum ári síðani forelskaði eg meg í 17 ára gamla Tobias, tá ið eg læs eina grein á BT um hansara ljósareyða candyfloss hár. Síðani bleiv er forvitin og vildi vita meria um hansara ævintýrliga stíl.  Seinni fann eg út av at hann hevði føroyskar rótur. (Alt fyri gongur seg á donskum, men tað skuldi allarhelst ikki verið nakar trupuleiki

Kort om dig selv : Jeg hedder Tobias, jeg er en 17 årig halvfæring (!) der er bosat i Danmark i Vejle.
Jeg går i øjeblikket på gymnasiet (STX) og drømmer om at studere design, da jeg er meget passioneret om stil, mode og generelt kunst. Jeg vil utroligt gerne arbejde med en form for kunst udtrykkelse, helst design. Tegner og syer en smule tøj i min fritid, så jeg er i gang med at øve mig, haha. 


Beskriv din stil : 
Jeg synes det er svært at beskrive min stil, da jeg ikke rigtig føler at jeg har nogen bestemt stil som sådan. 
Det skifter meget hvad jeg går i alt efter mit humør og hvad jeg finder inspirerende. 
Jeg føler mig generelt meget stilforvirret og føler tit at jeg intet har der passer sammen. Men nogle kendetegn ved min stil er helt klar sorte jeans, hvilket jeg går alt, alt for meget i. Det er som om det er det eneste der virker for mig! 
Og så går jeg i øjeblikket meget med bindis, Buffalo sko (har lige fået et nyt par) og en vintage Adidas jakke.


Yndlingsitem i garderoben : 
Det er virkelig svært! Jeg har virkelig mange ting som jeg elsker højt, men tror det må være en t-shirt jeg har med et print af den hinduistiske gud Ganesha.
Hovedsageligt fordi jeg synes det er sådan en smuk gud og så er det bare sådan nogle dejlige farver og et godt fit t-shirten har.
 

Seneste køb : 
Et par vintage Tower Buffalo sko. Jeg er så, så, så glad for dem. Har villet have dem i utroligt lang tid, så er glad for at de endelig er mine.




Hvad inspirerer dig: 
Der er mange forskellige ting der inspirere mig, men lige nu bliver jeg meget inspireret af futuristiske ting og så de meget æstetiske kunstværker fra de lidt ældre tider. Jeg elsker når de er blandet sammen. Så ja, det er meget det kontrasterende jeg finder inspirerende.
Og en anden ting jeg finder meget inspirerende i øjeblikket, er den gamle japanske kultur, med alt det indebærer; kunst, beklædning, kultur, osv.
Man kan få et bedre indblik i min inspiration på min tumblr: 
http://tobias-in-fashionland.tumblr.com

Hvad er god stil : God stil, er personlig stil synes jeg. Selvfølgelig er  det ikke nok at ens stil er personlig, for der er også rigtig mange med en meget personlig stil, der alligevel har dårlig stil, synes jeg. God stil kan være mange ting. For mig kan det være når man er kontroversiel og nytænkende. Men jeg synes også folk som går i gennemført smukt og æstetisk tøj, men med sit eget præg, har helt vildt god stil. Men nogle faktorer der er vigtige for mig i denne sammenhæng er originalitet og personlighed i sin stil.
Har det stor betydning for dig at skille dig ud med sit tøj : Nej ikke nødvendigvis. Jeg synes det er sjovt og spændene når jeg gør det, men det vigtigste for mig er bare at bære noget jeg føler mig tilpas i og synes er flot. Dog betyder det nu også en del for mig at der er andre der synes om det jeg bærer.
Hvilken musik lytter du til
Jeg lytter til meget forskelligt musik, virkelig. Jeg har det med at finde en kunstner eller en sang og så bare høre det til døde indtil jeg finder noget nyt jeg kan lide, og så glemme det foregående.
Men lige i øjeblikket kan jeg rigtig godt lide Antony and the Johnsons, Lana Del Rey, Grimes, Beyonce, Søren Huss og Spice Girls. Og så er jeg evigt stor fan af Lady Gaga!

Um tú vilt síggja meira til Tobias; far ein túr forbí hansara frálíka blogg HER 

No comments:

Post a Comment